Rozmowa z Katarzyną Szamańską, Dyrektor ogólnopolskiej sieci hoteli

START Hotel — polska sieć wielofunkcyjnych hoteli dla biznesu
Rozmowa z Katarzyną Szamańską, Dyrektor ogólnopolskiej sieci hoteli

— Jak doszło do powołania PUHIT?

— Firma PUHIT S.A. powstała w 1997 roku jako PUHIT Sp. z o.o. w wyniku prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego. Pod różnymi nazwami firma funkcjonuje na rynku warszawskim od ponad 50 lat. Od 25 maja 2007 roku działa już jako spółka akcyjna.

— START Hotel jest ogólnopolską siecią zrzeszającą blisko 60 hoteli w 35 miastach Polski. Jakie to są hotele i do kogo adresowana jest przede wszystkim ich oferta?

— START Hotel to pierwsza w Polsce sieć hoteli dla biznesu, skupiająca 56 hoteli w segmencie od jedno- do trzygwiazdkowych w 35 miastach Polski, oferując ponad 5000 miejsc noclegowych wraz z zapleczem konferencyjnym. Do sieci należą wyłącznie sprawdzone hotele, spełniające kryteria marki START Hotel, które przez poziom oferowanych usług oraz standard są idealną propozycją dla gości korporacyjnych i indywidualnych.

— Hotele oprócz swojej funkcji ściśle noclegowej pełnią również funkcje organizatora sympozjów czy konferencji. Czy sieć Państwa oferuje te usługi, a jeśli tak, to, które z nich mogą przyjąć dużą liczbę uczestników?

— Hotele naszej sieci zapewniają znakomite warunki do organizacji konferencji, szkoleń oraz spotkań biznesowych. Zapewniamy nowoczesne zaplecze, profesjonalną obsługę oraz dogodne lokalizacje na terenie całego kraju. Sieć START Hotel to ponad 100 sal konferencyjnych na mniejsze szkolenia i duże konferencje.
Oferujemy także usługi cateringowe oraz kompleksową logistykę związaną z organizacją i obsługą imprez konferencyjnych. Infrastruktura naszych hoteli pozwala na organizację konferencji nawet do 350 osób.
Szczególnie polecamy: START Hotel FELIX*** w Warszawie, START Hotel GARDEN w Bolesławcu, START Hotel IRBIS*** w Krakowie lub RAD*** w Grudziądzu.

— Czy sieć oferuje uczestnikom takich spotkań inne, dodatkowe usługi, a jeśli tak, to jakie?

— Warunki w sieci START Hotel nie tylko gwarantują pełny komfort pracy, ale również zapewniają świetną atmosferę wszystkim uczestnikom spotkań.
Szczególnie obiekty usytuowane poza miastem chcąc przyciągnąć klientów oferują oryginalne atrakcje. Przykłady propozycji można mnożyć, np.: zawody w stylu Country, biesiady z Wikingami czy choćby zawody sportowe. Jeśli impreza jest organizowana w hotelu miejskim, uczestników można zaprosić na uroczystą kolację.

— Obiekty START Hotel to także miejsce dla organizowania biznesowych spotkań, szkoleń, imprez okolicznościowych. Czy firmy, które nawiążą stałą współpracą z Państwem mogą liczyć na specjalne bonusy?

— Firmy, z którymi mamy podpisaną umowę otrzymują korzystne ceny i rabaty w stosunku do cen obowiązujących w hotelach. Mają możliwość rezerwacji on-line, pocztą elektroniczną lub telefonicznie. Zapewniamy ujednolicony system fakturowania i płatności we wszystkich hotelach sieci, możliwość rozliczeń bezgotówkowych oraz zbiorczego fakturowania usług.
Firmy otrzymują comiesięczne raporty będące doskonałym narzędziem do wnikliwych analiz, planowania i monitoringu wyjazdów służbowych.

— START Hotel nie jest jedyną siecią hotelarską w Polsce. Na wolnym rynku usług działają sieci zagraniczne. Co wyróżnia Państwa sieć od innych?

— Główna ideą powołania sieci START Hotel była obrona przed ekspansją zagranicznych gigantów-sieci hoteli, poprzez zrzeszenie polskich hoteli należących do prywatnych właścicieli i stworzenie pierwszej polskiej sieci hoteli dla biznesu.
Atuty naszej sieci to: różnorodność lokalizacji, konkurencyjne ceny, duże i dobrze wyposażone pokoje, nowoczesny portal rezerwacyjny, telefoniczne Centrum Rezerwacji, czynne 6 dni w tygodniu, oraz przyjazna obsługa.
Kierując się hasłem „Tylko dobre hotele” wprowadziliśmy własne, niezależne od gwiazdek kategorie: brązową, srebrną i złotą oraz podzieliliśmy hotele według typu obiektu: EVENT — poza miastem — dla spotkań integracyjnych, KONFERENCJE — dla seminariów i szkoleń, MIEJSKIE — na delegacje. Taki podział ułatwia klientom podejmowanie decyzji o skorzystaniu z poszczególnych ofert.
Popularność wśród naszych gości zyskujemy także poprzez dopuszczenie opcji uregulowania płatności za usługę na miejscu, po przyjeździe do hotelu.
Takiej praktyki nie stosują inne portale zajmujące się sprzedażą internetową.

— Jakiego wsparcia (legislacyjnego, fiskalnego, innego) oczekiwaliby Państwo od władz kraju dla skuteczniejszego rywalizowania polskiej sieci hotelarskiej z silnymi konkurentami z zagranicy?

Wystarczy usunięcie przeszkód typu niespójne prawo (interpretacje, dotyczące VAT, dotyczące definicji usług hotelarskich itp.), staranność w tworzeniu przepisów (z jednej strony dostosowujemy prawo do UE, z drugiej — nie dostosowujemy pozostałych do wprowadzanych zmian).
Tematy, jak opłaty z tytułu praw autorskich, procedury w urzędach — zezwolenia.
W sensie biznesowym polskie firmy powinny same znajdować drogi uzyskiwania przewagi konkurencyjnej nad silnymi zagranicznymi graczami.

— Panuje przekonanie, że zapotrzebowanie w kraju na hotele pięciogwiazdkowe, a zatem dla klientów najdroższe, zostało już właściwie zaspokojone. Tym samym inwestorzy budować będą hotele trzygwiazdkowe. Jak dużym jest lub będzie to dla Państwa wyzwaniem?
— W związku z coraz większą konkurencją na rynku usług hotelarskich, PUHIT w celu umacniania własnej pozycji, wciąż podnosi standard świadczonych usług, inwestuje w nowe technologie, pracuje nad poszerzaniem sieci START Hotel oraz wzmacnia świadomość marki.

— Polskę rokrocznie odwiedza coraz więcej turystów zagranicznych, ale prawdziwy najazd to przypuszczalnie kibice, którzy przyjadą na piłkarskie mistrzostwa Europy Euro 2012. Czy Państwo uczestniczą w jakiś sposób w tych przygotowaniach?

— Euro 2012 nie ma bezpośredniego wpływu na nasze plany. Oczywiście w związku z tym wydarzeniem jesteśmy w dużej gotowości organizacyjnej. Hotele jednak muszą funkcjonować 365 dni w roku. Impreza piłkarska jest znaczącym, ale jednym z wielu wydarzeń, które nas dotyczą.

— Jakie są zatem plany rozwojowe sieci Start Hotel?

— Plany START Hotel na najbliższy czas to: dalsze poszerzanie sieci i wzmacnianie świadomości marki zarówno wśród hoteli, jak i kontrahentów, szeroko zakrojone kampanie reklamowe obejmujące prasę, Internet, telewizję i outdoor, udział w krajowych i zagranicznych targach turystycznych. Sieć planuje także w najbliższej przyszłości wejście na Giełdę Papierów Wartościowych.

— Jak rozumiem sieć nie buduje sama nowych hoteli, ale otwarta jest na tych hotelarzy, którzy dysponują już gotowymi obiektami i szukają pomocy dla rozwoju swojej działalności? Jakiego wsparcia mogą się spodziewać ze strony START Hotel?

— Sieć na razie nie planuje budowy hoteli, planowane są natomiast zakupy działających już hoteli w najważniejszych miastach w Polsce. Wszystkim uczestnikom START Hotel zapewnia wspólne działania marketingowe, dokonywane za pośrednictwem platformy rezerwacyjnej www.starthotel.pl oraz telefonicznego Centrum Rezerwacji 022 463 63 63.
Członkowie sieci mogą liczyć na uczestniczenie w sieciowej ofercie, wykorzystanie wspólnych kanałów sprzedaży, promocję dobrze rozpoznawalnej i silnej — polskiej marki oraz dostęp do nowoczesnego oprogramowania. Gwarantujemy kontrakty z największymi firmami i przedsiębiorstwami w Polsce oraz specjalne oferty dostawców usług i wykonawców usług dla branży HoReCa. Zapewniamy profesjonalne materiały reklamowe, gadżety oraz elementy oznakowania.
Celem powstania sieci oraz platformy rezerwacyjnej było osiągnięcie efektu skali, minimalizacja kosztów związanych z promocją i poszerzenie grona klientów, do których dotarcie dla pojedynczych hoteli byłoby niemożliwe lub bardzo trudne.
Jednocześnie hotele występujące pod szyldem START Hotel nie muszą tracić swoich indywidualnych cech, są jedynie zobowiązane do wprowadzenia elementów świadczących o identyfikacji z siecią.

— Dziękujemy za rozmowę — redakcja.

Tagi w których znajduje się artykuł firmy and tagged .