Powstaną kolejne odcinki S17
Generalna
Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na
zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 o
łącznej długości ok. 36 km. W efekcie fragment od Zamościa do
granicy z Ukrainą jest już w realizacji.
GDDKiA 14
października podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę odcinka
Zamość Wschód – Zamość Południe o długości 12,5 km. Teraz zaś
przyszedł czas na kolejne dwa fragmenty drogi ekspresowej S17 w
kierunku ukraińskiej granicy, a dokładniej przejścia granicznego w
Hrebenne
Umowa na realizację kolejnych odcinków drogi ekspresowej S17 podpisana
Realizacją 18,5-kilometrowego odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lubelski Północ zajmie się firma Kolin. Koszt tej inwestycji to 822,5 mln złotych.
Nowa trasa będzie przebiegać wzdłuż wschodniej strony drogi krajowej 17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą, która prowadzi do Łuszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice i Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Za Tarnawatką trasa będzie przebiegać w korytarzu DK 17 i zakończy swój bieg w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się z obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego. Na trasie planowane są m.in. 4 estakady, 7 wiaduktów, kładka dla pieszych oraz 3 przejścia dla dużych i średnich zwierząt.
Drugi
z odcinków, czyli 17,5-kilometrowy element Tomaszów Lubelski
Południe – Hrebenne, zrealizuje przedsiębiorstwo Budimex za kwotę
598,2 mln złotych. Ominie on Lubyczę Królewską i dalej będzie
prowadzona w korytarzu obecnej DK17. Odcinek kończyć się ma na
istniejącej obwodnicy Hrebennego. Powstać mają 3 estakady, most, 5
wiaduktów i 2 przejścia dla zwierząt.
Oba
odcinki będą posiadały 2 pasy jezdni w obie strony oraz pasy
awaryjne. W ramach inwestycji przewidziano także przebudowę i
rozbudowę kolidujących dróg poprzecznych, infrastruktury
technicznej, cieków, a także urządzeń melioracyjnych.
Droga S17 połączy Warszawę z południowo-wschodnią granicą
Znaczenie ukończenia fragmentu S17 od Zamościa do Hrebennego jest niebagatelne, ponieważ stanowi on element ciągu Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne, a co za tym idzie, po ukończeniu S17 połączy stolicę z południowo wschodnią granicą.
Ponadto
S17 znajduje się w ciągu trasy międzynarodowej E372, która
prowadzi z Warszawy do Lwowa. Ponadto na węźle Piaski Wschód trasa
łączyć się będzie z planowaną drogą ekspresową S12, a dzięki
wybudowanym odcinkom S12 i S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy
Lublina połączy się również z drogą ekspresową S19 (Via
Carpatia).
W
przygotowaniu kolejne odcinki drogi S17
Droga ekspresowa od Lublina do Hrebennego będzie liczyć 140 km. W chwili obecnej pięć odcinków między Piaskami i Zamościem (w sumie 67 km) jest na etapie prac przygotowawczych. GDDKiA jeszcze w tym roku planuje ogłosić przetargi na realizację 3 z nich. Chodzi o odcinki Piaski – Łopiennik (ok. 16,5 km), Krasnystaw – Izbica (ok.19 km), a także Izbica – Zamość Sitaniec (ok. 10 km). W sprawie pozostałych, czyli Łopiennik – Krasnystaw (ok. 9,5 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (ok. 12 km) toczy się procedura o przyznanie decyzji środowiskowej.
Źródło:
Interia.pl 29 11 22