Z Warszawy do granicy z Ukrainą.

Powstaną kolejne odcinki S17

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 o łącznej długości ok. 36 km. W efekcie fragment od Zamościa do granicy z Ukrainą jest już w realizacji.

GDDKiA 14 października podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę odcinka Zamość Wschód – Zamość Południe o długości 12,5 km. Teraz zaś przyszedł czas na kolejne dwa fragmenty drogi ekspresowej S17 w kierunku ukraińskiej granicy, a dokładniej przejścia granicznego w Hrebenne

Umowa na realizację kolejnych odcinków drogi ekspresowej S17 podpisana

Realizacją 18,5-kilometrowego odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lubelski Północ zajmie się firma Kolin. Koszt tej inwestycji to 822,5 mln złotych.

Nowa trasa będzie przebiegać wzdłuż wschodniej strony drogi krajowej 17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą, która prowadzi do Łuszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice i Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Za Tarnawatką trasa będzie przebiegać w korytarzu DK 17 i zakończy swój bieg w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się z obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego. Na trasie planowane są m.in. 4 estakady, 7 wiaduktów, kładka dla pieszych oraz 3 przejścia dla dużych i średnich zwierząt.


Drugi z odcinków, czyli 17,5-kilometrowy element Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne, zrealizuje przedsiębiorstwo Budimex za kwotę 598,2 mln złotych. Ominie on Lubyczę Królewską i dalej będzie prowadzona w korytarzu obecnej DK17. Odcinek kończyć się ma na istniejącej obwodnicy Hrebennego. Powstać mają 3 estakady, most, 5 wiaduktów i 2 przejścia dla zwierząt.

Oba odcinki będą posiadały 2 pasy jezdni w obie strony oraz pasy awaryjne. W ramach inwestycji przewidziano także przebudowę i rozbudowę kolidujących dróg poprzecznych, infrastruktury technicznej, cieków, a także urządzeń melioracyjnych.

Droga S17 połączy Warszawę z południowo-wschodnią granicą

Znaczenie ukończenia fragmentu S17 od Zamościa do Hrebennego jest niebagatelne, ponieważ stanowi on element ciągu Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne, a co za tym idzie, po ukończeniu S17 połączy stolicę z południowo wschodnią granicą. 

Ponadto S17 znajduje się w ciągu trasy międzynarodowej E372, która prowadzi z Warszawy do Lwowa. Ponadto na węźle Piaski Wschód trasa łączyć się będzie z planowaną drogą ekspresową S12, a dzięki wybudowanym odcinkom S12 i S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina połączy się również z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).

W przygotowaniu kolejne odcinki drogi S17

Droga ekspresowa od Lublina do Hrebennego będzie liczyć 140 km. W chwili obecnej pięć odcinków między Piaskami i Zamościem (w sumie 67 km) jest na etapie prac przygotowawczych. GDDKiA jeszcze w tym roku planuje ogłosić przetargi na realizację 3 z nich. Chodzi o odcinki Piaski – Łopiennik (ok. 16,5 km), Krasnystaw – Izbica (ok.19 km), a także Izbica – Zamość Sitaniec (ok. 10 km). W sprawie pozostałych, czyli Łopiennik – Krasnystaw (ok. 9,5 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (ok. 12 km) toczy się procedura o przyznanie decyzji środowiskowej.

Źródło: Interia.pl 29 11 22



Artykuł dodano w następujących kategoriach: Biznes.